کاخ های دیدنی شهر اهواز

کاخ های دیدنی شهر اهواز

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

انتخاب تهران به عنوان پایتخت و اهمیت و جایگاه سیاسی که این شهر از دوره شاهان قاجار به بعد کسب کرد، باعث به وجود آمدن کاخ‌های بسیاری در تهران شد. شاهان قاجار برای استحراحت و پذیرایی از مهمانان ویژه خود کاخ‌های با عظمتی در مناطق خوش آب و هوای تهران به ویژه منطقه شمیرانات بنا کردند. شاهان پهلوی نیز به مراودات سیاسی با کشورهای خارجی و بازگشت به حکومت‌های سیاسی بسیار اهمیت می ‌دادند. از این رو بسیاری از کاخ‌های قجری در دوران پهلوی ویران شدند و به جای آن‌ها کاخ‌هایی با شکوه و عظمت بیشتری در دوران پهلوی بنا شد. به دلیل قدمت نه چندان زیادی که کاخ های تهران دارند نسبت به سایر کاخ‌های ایران استوارتر مانده‌اند و چندان تخریب نشده‌اند. در این مقاله از آس چارتر به معرفی کاخ خای تهران پرداخته ایم تا پایان مقاله با ما همراه باشید. برای سفر به تهران و بازدید از این کاخ های زیبا می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما تهران اهواز را تهیه نمایید، و سپس سفر کنید.

کاخ های تهران

کاخ گلستان

کاخ گلستان تهران را می ‌توان شاهکاری از دوره قاجار و یکی از زیباترین کاخ های تهران دانست که در سال 2013 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید. کاخ گلستان تجسمی از هنر و معماری ایرانی متاثر از فرهنگ غرب است. کاخ گلستان که محل حکومت شاهان قاجار بوده است یکی از قدیمی‌ترین کاخ های تهران محسوب می ‌شود. این کاخ زیبا در باغی مصفا با چندین استخر ساخته شده است. تاریخچه ساخت کاخ گلستان به دوران صفویه و شاه عباس صفوی برمی‌گردد، اما این کاخ بعدها توسط خاندان قاجار به عنوان مرکز حکومت انتخاب شد و ناصرالدین شاه با تاثیر از کاخ‌های اروپایی بخش‌هایی مانند «کاخ گل‌ها» را به این مجموعه اضافه کرد. در حال حاضر کاخ گلستان شامل هشت بخش اصلی است که از آن جمله می‌توان به موزه‌ها، باغ‌ها و مرکز سرسبز مجموعه که با دیوارها و دروازه ای احاطه شده است، اشاره کرد. تخت مرمر، خلوت کریمخانی، نگارخانه، موزه سلطنتی، تالارهای اصلی، حوضخانه، تالار برلیان، شمس العماره، عمارت بادگیر، عکاسخانه، تالار الماس و کاخ ابیض مهم‌ترین بخش‌های کاخ گلستان را تشکیل می‌دهند.

آدرس کاخ گلستان تهران: تهران،خیابان پانزده خرداد،میدان ارگ.

کاخ های تهران

کاخ سعدآباد

مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد در زمینی به مساحت 110 هکتار ساخته شده و در دامنه‌های فرح بخش توچال و دارآباد واقع شده است. امتداد کاخ سعدآباد از شمال به دامنه‌های البرز، از شرق به گلابدره، از غرب به ولنجک و از جنوب به تجریش می ‌رسد. در دوره قاجاره کاخ سعدآباد به عنوان کاخ تابستانی خانواده سلطنتی استفاده می‌شد. این کاخ در دوران پهلوی توسعه پیدا کرد و با الحاق باغ‌های مختلف به آن، به کاخ تابستانی خاندان پهلوی تبدیل شد. بعدها و در ادوار مختلف، ویلاهای دیگری به این مجموعه اضافه شدند. در دوره پهلوی 18 کاخ بزرگ و کوچک با هنر و معماری ایرانی به مجموعه کاخ سعدآباد افزوده شد. پس از انقلاب اسلامی ایران، کاخ سعدآباد تهران تبدیل به موزه شد که در حال حاضر از مجموعه این موزه تنها دو کاخ سفید و کاخ سبز برای بازدید عموم هستند و دیگر کاخ موزه‌ها و ساختمان‌های این مجموعه با توجه به ویژگی خاص خود به قشر خاصی از بازدیدکنندگان اختصاص پیدا کرده‌اند. از مجموعه کاخ سعدآباد می‌توان به کاخ موزه ملت (کاخ سفید)، موزه هنرهای زیبا، کاخ موزه سبز، موزه استاد بهزاد، موزه نظامی، موزه ظروف سلطنتی، موزه سلاح‌های سلطنتی، موزه ماشین‌های سلطنتی، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه خط و کتابت استاد میرعماد، موزه برادران امیدوار، موزه اسناد و مدارک تاریخی سعدآباد، موزه صنایع دستی و تاریخ معاصر، موزه هنرهای ملی و موزه آب سعدآباد اشاره کرد. با تهیه بلیط چارتر خارک تهران  از سایت آس چارتر می توانید از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس کاخ سعدآباد تهران: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، خیابان شهید کمال طاهری

کاخ های تهران



بازدید : 247
پنج شنبه 5 خرداد 1401 - 22:48
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: